torsdag 15. oktober 2015

Leseopplevelsen min så langt

Boken jeg leser handler jo om en gutt med kjærlighetssorg, så den er da - naturlig nok - ikke munter. Jeg liker best bøker med humor i, og det føler jeg boken mangler. Det som derimot gjør boken mer interessant er at Colin, gutten som boka handler om, er veldig smart og har mange interessante tanker om forskjellige ting. Han har blant annet funnet en teori som viser hvordan et forhold kommer til å utvikle seg. Han holder på med å utvikle denne teorien mens andre handlinger også skjer i boka. Jeg synes utviklingen av denne teorien er spennende å følge med på, så det er et eksempel på én ting som gjør meg interessert i å lese videre i boka. Det er også spennende å følge med på om han kommer til å finne seg en ny Katherine, eller om han kommer til å falle for en jente med et annet navn.

Det er vel ikke så mye jeg kjenner meg igjen i, i forhold til karakterene i boka. Det eneste som kan være, er at jeg også er interessert i filosofi og glad i å stille spørsmål ved ting. Det å se sammenhenger mellom forskjellige faktorer og finne ut av ting er noe jeg liker godt. Teorien til Colin går jo da altså ut på å sammenligne faktorer i et forhold for å finne ut hvordan det kommer til å ende.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar